INDEX    RSS    ADMIN

やはり黙っていられなかった。

先日、詐欺に逢いそうになったので、やはりおしゃべりの私は黙っていられません。
早速ESLの先生にメールを出しました。
(英語で、昨日の俳句のランチ会で話しましたが、どれだけ通じたか?だったので)

英語を書くのも大変ですが、何とか通じます。(こっちのほうが正確だと)
下手な英語ですので、素通りしてください。(折角書いたんで)

「I want to make an announcement.
I had a bad experience that I was about to be a victim of the scam.

I tried to buy Coach bags on the Internet online shop.
I have used the outlet Coach online site twice before.
After I got a letter from Coach Company, I always could access the address.
But I was busy this time and so I accessed the site by searching for the words, " Coach, outlet, online".

This was an imitation. Because the site was completely copied, I did not notice it was a fake. And I put in my card number to buy from them.

After one week pasted, I checked my account. The shop did not send the bags and the view was " pending". Pending means it was resolved.
I had doubts so I checked the details of the bill from the credit card company.
Then there were two bills (payments) which I had not bought. The bill will demand payment next month.
I told the details to the credit card company's staff and I did not want to pay.

This site was a false site.
The staff told me the payment indicated you bought a Chinese Internet-related product.
She could understand the situation and I did not need to pay it.

And I stopped my credit card afterwards and I changed it.
The reason is they know my card number.

Be careful about a fake site. We can distinguish if we know some check points.
For example, “https”( plus “s”) is a safe site, and in front of the address , we can see the logotype.」



先生から
「Sakuramo, I am so sorry that this happened to you, but I am glad that you knew exactly what you needed to do.
Thank you for writing to me about this scam. I printed your e-mail, and I'll bring it to class today.」

学校でこの話をしましたが、皆さんあまりネットショッピングはしないそうです。
やってもアマゾン、e-bay(オークションサイト)だけだそうです。
お友達に「あ・・この前良いサイト見つけたっていってたもの?」

はい。。。私は自分が使ってよかったらお教えしているので被害がなくてよかったわ。

実は、この話には続きがあって。実は、私問い合わせをしていました。
「Hello! I orderd bags, order NO are 37?? and 37??.
Did you send them? When can I get them?
Because my credit cards already had paid them.
Please reply the details.」

そして、Rose Leeさんというコーチの会社???偽です。から
「hi
i will give you checking number as soon as possible 」

この返信が来たときには思わず笑ってしまいました。


その上、EMS(国際郵便)で荷物が届いたので。。勿論拒否しました。
(住所を控えればよかった)

最後に・・・・多分本物のコーチファクトリーのサイトにこの状況を書いて送りました。
「Is your store true?」と付け加えました。

これで、この話から開放されるといいのですが。
(直ぐに対応したので支払わずに済みました。日本のクレジット会社の方が、こういう被害が増えてきたと。」

追記・・・夫君「まずコーチの問い合わせで4桁ってありえない。」と一瞬で見破ってました。

クレジットカードの請求書はきちんと見ましょう!!応援のクリックをお願いします。
 ↓


にほんブログ村 海外生活ブログ 海外駐在妻へ

スポンサーサイト

コメント

非公開コメント

FC2カウンター

プロフィール

sakuramom

Author:sakuramom
おしゃべりが好きな東京在住主婦です。
夫のアメリカ駐在に2年だけ同行して、IN州にたくさん友達ができました。
英語がぺらぺらと出てくるように勉強を続け、日々の生活も楽しみたいとも思っています。

カテゴリ

TOEICボキャドリル(わんこ版)

今日の日付入りカレンダー


09 | 2017/10 | 11
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 - - - -

検索フォーム

ブロマガ購読者数

現在0人が購読中です

ブロマガ一覧を見る

英検準1級単語4択ドリル


英検準1級単語ドリル by 英語のゆずりん