INDEX    RSS    ADMIN

We climbed Mt. Mitake(御岳山) and Hinode(日の出山)

My husband , my friend and I left my house at 6:15 on October 11th.
We transferrd to JR high speed train, ”特別快速ホリデーおくたま1号” at Tachikawa station.
We arrived at Mitake station at 8:07.
Then we bought rice balls and beverages and we took a bus and a Cable car.


IMG_8351.jpg

This is Mt Mikake staion.
We started haiking at 9 am.

First I took her to Musashi-Mitake Shinto shrine but this was under repair .
From the upper station of the Mitake Cablecar it is a 20-30 minute walk to the Musashi-Mitake Shrine on the mountain's summit (929 meters).

3036_03.jpg

I have been there 2 times before but my friend who comes from Ibaragi prefecture has never been there.
After praying, I changed the plan and we decided to go to 七代の滝.

IMG_8359.jpg

This was a nice view.
But we spent a lot of time to go there because up-and-down roads continued


IMG_8366_20151013184701b41.jpg

Then we went up nearby steep many stairs , we found a rock .
After going up the rock, we were able to see a great view.



IMG_8354.jpg

.When we went back in front of the Shrine, we talked about our next hiking plan.
She wanted to go to Mt. Hinode because she has not been a chance to hike mountain ranges.



IMG_8369.jpg

On the way to Hinode, we saw a big tree.
This is a very famous tree ” 神代ケヤキ”


We needed to be hurry up to go to Mt. Hinode.

IMG_8373.jpg

This hiking cource was very easy for us.
We enjoyed hiking and talking a lot.

IMG_8378.jpg


Autumn season has come.
Colored leaves are starting now.
It was a little bit early time to see them.
But the mountain which is not crowded with people was good for us.

IMG_8379.jpg

It took just an hour from the top of Mt. Hinode to the hot spring ” つるるつ温泉”.

IMG_8381.jpg

As my friend had to go home , we took the hot spring for half an hour.
Then we got on the bus for 武蔵五日市station at 2:39 pm.
We walked for 5 hours and went home each.
We really enjoyed hiking and talking with my friend ....and my husband.




After going home , I got many information.
From the shrine, we have various hiking options to neighboring peaks and valleys.
Next time I want to try other course.


友人のブログは、ここ
スポンサーサイト

コメント

No title

日の出山行ったんですね、天気も良くて最高のハイキング日和とお見受けしました。
御岳神社~七代の滝~日の出~つるつる温泉,よく歩きましたね。やはり今の私は付いていけません。高尾山がやっとかもしれません。

No title

念願の日の出山行ってきました。
その前の七代の滝、天狗岩までの道のりが急で堪えました。
ちょっと私にはハードなコースで、まだ疲れが残っています。
高尾山がいいですよ。いつかご一緒しましょ。
良い思い出になりました。
ありがとうございました。

山歩き

sakuramomさん こんにちは

ああ、懐かしく読ませて頂きました。
私もまったく同じコースでつるつる温泉
まで歩きました。あれはもう12年前に
なります。まだ61歳だった!山に夢中
の頃でしたねぇ。

山の指導者が亡くなられて以来、私ももう
山には登っていませんねぇ。
昨年の11月に独りで高尾山に登ったのが
最後です。

たくさん登ってくださいね。

karinさんへ

友人に誘われ少しづつ体力をつけ山歩きできるようになりました。
karinさんもたくさん登られていましたね。
山や自然は本当に素敵です。
日本各地を歩いてみたいと思っています。
最近、ほかの友人に山歩きの会に誘われています。70歳くらいの方が多く、高山植物などにお詳しい方が案内してくれる会のようです。参加していたいと思っています。
ありがたいなあと思っています。
非公開コメント

FC2カウンター

プロフィール

sakuramom

Author:sakuramom
おしゃべりが好きな東京在住主婦です。
夫のアメリカ駐在に2年だけ同行して、IN州にたくさん友達ができました。
英語がぺらぺらと出てくるように勉強を続け、日々の生活も楽しみたいとも思っています。

カテゴリ

TOEICボキャドリル(わんこ版)

今日の日付入りカレンダー


07 | 2017/08 | 09
- - 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 - -

検索フォーム

ブロマガ購読者数

現在0人が購読中です

ブロマガ一覧を見る

英検準1級単語4択ドリル


英検準1級単語ドリル by 英語のゆずりん