INDEX    RSS    ADMIN

Mount Takao (高尾山) is one of the closest natural recreation areas in Tokyo

昨日、クラス会を高尾山で開催。
夜景が見れるまで、待ってました。

今日英作文作っていて初めて気が付いたこと。。。
「advice」「advise」動詞は、「c」の部分が「s」だったんですね。。。。

写真 2 (14)
We were waiting at night....we could not see a great night view because of cloudy day.


We held a class reunion at Mt Takao.
13 members gathered and this continues for 12 years.

写真 1 (14)

3 members chose Trail #1 while 6 members chose Trail #6.‏
The rest of the members just joined the party from 3 pm.

all_course_2013.jpg

I tryid Trail 1 because I was under the weather.( I tryed Inariyama稲荷山コース last time.)
Two people of our course climbed Mt Takao for the first time.
I advised them," if we climb slowly from biginning, we can be able to climb easily and comfortably."

写真 3 (8)

Because the road is covered with concrete, cars to work sometimes go along this way.
They were worried about the way was steep slopping.
I told them" if you give up mountain climbing, we can go back by car."

写真 2 (16)

We arrived at Takaosan station.(高尾山駅)
I asked them if you were fine we could go to the top of mountain.

写真 5 (4)

On the way to the top , we dropped in Takao san shrine(高尾山神社)
We prayed about our health and good luck.

写真 5 (3)

Wishes come true when we go through this rock.
写真 4 (7)

Fnally, we reached the top of moutain. It took 1.5 hours.
写真 3 (7)

Mt. Takao's beer garden is located 500m above sea level,
The price (¥3,500 for men, ¥3,300 for women) includes a buffet of Japanese, Chinese and Western food.
写真 3 (6)

We ate , drunk and talked a lot for 2 hours at the restaurant.
We had a great time..

Mount Takao (高尾山, Takaosan) is one of the closest natural recreation areas to central Tokyo, offering beautiful scenery, an interesting shrine and attractive hiking opportunities.
if you know about Mt Takao, you can see this

高尾山駅の近くにある天狗焼きやっと買えました。
険しいほうのコースでも登れた気がしましたが、余裕のあるハイキングの方が、気分すっきり、本日も普通に動けてよかった。何もレベルを上げる必要ないなあと思ったのでした。
スポンサーサイト

コメント

楽しいクラス会でしたね

sakuramomさん こんばんは

お疲れ様でした。楽しい登山でしたね。
気の合ったメンバーでこうして集まるのは楽しいですね。

山頂はあまり混んでいなかったのですね。ミシュランの
三ツ星で、有名になって以来、私が登るときはいつもこの
山頂が人でいっぱいになっていました。だからお昼ごはん
はとなりの「もみじ台」で富士を眺めながら食べたものです。

本当に素晴らしい一日でした。かんぱ~い!

karinさん

こんばんは。
無事に高尾を登ることができました。
紅葉前?こんなに人のいない高尾山は、初めてでした。
平日?2時半の到着だったので遅かったのか?
御嶽山の影響もあったのでは?

もう一つのグループは、健脚ぞろいで歩くのが早くて、今回は遠慮しました。マラソンやゴルフ、テニスなど日頃から運動している方たちなんで。
少しずつ、いろんなコースでいろんな場所に行こうと思っています。

良い山行でしたね、山に登って、沢山飲んで。羨ましいな(^o^)丿
私も早く良くなって山に登りたいと思います。
良くなったら高尾山に連れて行って下さい。

今回は、やや疲れていたので1号路にしました。
色んな道がありますね。
早く良くなってご一緒できるのを楽しみにしています。
靴はとても歩きやすかったです。いろいろアドバイス頂けてありがとうございました。
先ほどYさんより連絡で木曜日の夜池袋で会うことになりました。
山男さん参加できないと聞いて、これも残念ですよ。。。。
非公開コメント

FC2カウンター

プロフィール

sakuramom

Author:sakuramom
おしゃべりが好きな東京在住主婦です。
夫のアメリカ駐在に2年だけ同行して、IN州にたくさん友達ができました。
英語がぺらぺらと出てくるように勉強を続け、日々の生活も楽しみたいとも思っています。

カテゴリ

TOEICボキャドリル(わんこ版)

今日の日付入りカレンダー


05 | 2017/06 | 07
- - - - 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 -

検索フォーム

ブロマガ購読者数

現在0人が購読中です

ブロマガ一覧を見る

英検準1級単語4択ドリル


英検準1級単語ドリル by 英語のゆずりん