INDEX    RSS    ADMIN

帰省。。。

I stayed my mother's house for 3 days.
While staying her house , I cleaned up her house. I washed curtains and a carpet and wiped windows and so on.

When I met my mother who is 86 years old , I felt she looked older than before.
She told me that she was sick 2 months ago and lost weight.
I have just remembered a topic that the care of parent begins suddenly.

She is fine now but I need to prepare in case.
We went shopping and ate lunch at a restaurant one time.
写真 2 (6) 写真 3 (6)
( ここのカレーはおいしかった。野菜一杯のカレーは時間がかかると言われやめましたが、カレーだけでも随分待たされました。 高校生の時、時々通っていた喫茶店でした。)

She has a lot of friends and good neighbors.
They help her and she sometimes helps them.
I am relieved they are a good relationship now.
It is hard for me to live with her because her lifestyle is different from me...

写真 1 (8)
(40年来の友人だったのです。。。時の経つのが早! みなさん元気でなりよりでした。)

My other friends and I went to the beer hall.
40 years have passed since I made friends with them.
We enjoyed having good time.

2か月ほど前に母が体調を壊したと聞いてました。
本人は、もうよくなったと話していましたが、久しぶりの母は、少しやせて歳を取ったなあと。
元気すぎる母だったのですが、少し心配になりました。
できるだけ自分の家で最後まで過ごしたいとのこと、いろんな方に少し手伝って頂き、過ごせるといいなあと。

私の母は、生活のリズムが? 一人暮らしが長いですから仕方ないですね。
手作りバックも、母がほしいと、さらに友人たちに作ってほしいと言われました。
今回会った友人に作ってあげようと思ったのですが。。。
結構時間かかるんだけどな。。。。。
スポンサーサイト

コメント

非公開コメント

FC2カウンター

プロフィール

sakuramom

Author:sakuramom
おしゃべりが好きな東京在住主婦です。
夫のアメリカ駐在に2年だけ同行して、IN州にたくさん友達ができました。
英語がぺらぺらと出てくるように勉強を続け、日々の生活も楽しみたいとも思っています。

カテゴリ

TOEICボキャドリル(わんこ版)

今日の日付入りカレンダー


03 | 2017/04 | 05
- - - - - - 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 - - - - - -

検索フォーム

ブロマガ購読者数

現在0人が購読中です

ブロマガ一覧を見る

英検準1級単語4択ドリル


英検準1級単語ドリル by 英語のゆずりん